Görme Engelliler İçin Erişilebilir ve Kapsayıcı Ders Anlatım İlkeleri Kılavuzu Yayınlandı!

Görselin orta üst bölümünde , Sabancı Vakfı, logosu logonun karşısında, Hibe programı tarafından desteklenmektedir. Yazısı yer almaktadır, Görselin orta bölümünde, bilgisayar başında online eğitim alan bir kız fotoğrafı bulunmaktadır, fotoğrafın sağ alt köşesinde, hazırlanan kılavuzun kapak görseli yer almaktadır, fotoğrafın alt bölümünde, açıklama bölümündeki metin yer almaktadır, Görselin sağ alt köşesinde, HEY Akademi logosu, logonun karşısında, heysosyal, sosyal medya ikonları yer almaktadır.

Covid-19 pandemisi ile birlikte tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de temel eğitimden yüksek öğretime kadar tüm kademelerde eğitim – öğretim uzaktan eğitim sistemine geçti.

Görme engelli çocuk ve gençler ise bu süreçte erişilebilir olmayan dijital eğitim platformları ile karşılaştılar. Başkalarının yardımıyla ya da kısmi erişilebilirlik uygulamalarıyla dijital eğitim platformlarına giriş yapan görme engelliler ise erişilebilir olmayan dijital eğitim içerikleri sebebi ile eğitimde fırsat eşitliğinden uzak bir dönem geçirmek zorunda kaldılar.

Dijital erişilebilirlik sorunları aslında zaten vardı. Sadece pandemi döneminde zorunlu olarak yaşanan dijitalleşme bu sorunların daha da derinleşerek, belirgin hale gelmesini sağladı.

Herkes İçin Erişilebilir Yaşam Akademisi Derneği tarafından Sabancı Vakfı Hibe Programı desteğiyle yürütülen “Erişilebilir Dijital Eğitim Mümkün” adlı proje kapsamında tüm öğretmenlerimiz, akademisyenlerimiz ve dijital içerik geliştiriciler için “Görme Engelliler İçin Erişilebilir ve Kapsayıcı Ders Anlatım İlkeleri Kılavuzu” hazırlanarak, yayınlandı.

Sözel ve sayısal branş derslerinde görme engelli bireylere yönelik ders anlatım ilkeleri ile özellikle sayısal derslerde kullanılan görsellerin örnek eğitsel betimlemelerinin bulunduğu kılavuz eğitimde fırsat eşitliği adına önemli bir rehber olma özelliği taşıyor.

 

Kılavuza ulaşmak için Tıklayınız.